Content marketing dla sklepu e-commerce

Oprogramowanie
Udostępnij na

Serwis e-commerce jest dość specyficzny, jeśli chodzi o treści, które się w nim zamieszcza. Z tego też powodu content marketing oferta powinna być ściśle dopasowana do jego potrzeb, a właściwie do oczekiwań odbiorców sklepu online. Jakie więc treści sprawiają, że na stronę e-commerce zacznie zaglądać więcej osób zainteresowanych ofertą?

Content marketing – jak przyciągnąć klienta na stronę sklepu?

Content marketing firma – biznesmen chciałby, aby jego serwis gościł jak największą liczbę potencjalnych kupujących. Będzie to możliwe, gdy oprócz serwisu sprzedażowego pojawią się inne zakładki z content marketingiem. Może to być na przykład blog firmowy, pytania i odpowiedzi typu FAQ, czy na bieżąco rozwijana zakładka „O nas”.

Nie można jednak zapominać o tym, że jeśli korzysta się z usług content marketing oferta, najlepiej skoncentrować się w pierwszej kolejności na opisach produktów. Powinny być jednocześnie treściwe, atrakcyjne pod względem stylu, jak również zachęcające do zakupu towarów.

Warto też pamiętać, że content marketing nie kończy się na serwisie e-commerce. Kupujący wciąż najczęściej trafiają na stronę sprzedażową, gdy najpierw wpiszą interesujący ich produkt na pasku wyszukiwarki. Content marketing firma powinien więc także uwzględniać atrakcyjne i przyciągające uwagę opisy sklepu i tytuł linku. Są to właśnie te treści, które są widoczne z poziomu Google, gdy wśród wyników pojawi się odnośnik prowadzący do serwisu e-commerce.

Content marketing – jaka treść wpływa na postrzeganie marki?

Prowadząc e-sklep, tak samo trzeba dbać o swój dobry wizerunek. Pomaga w tym w znacznym stopniu marketing treści. Można zwrócić uwagę na ofertę e-commerce, promując się w artykule sponsorowanym. Pomocne są również wpisy na blogu firmowym, nad którymi ma się pełną kontrolę. Obecnie nie sposób wręcz prowadzić sprzedaży online i nie wspominać o tym na jednym z portali społecznościowych.

Content marketing dla firmy takiej jak sklep online, powinien być ukierunkowany na konwersję, by przynieść jak najwięcej korzyści. Ma to znaczenie, ponieważ w takim serwisie nie ma zbyt wiele luźnej treści, która nie jest ściśle związana z ofertą e-commerce. Każdy opis powinien zatem „pracować” na to, by sklep przynosił dochód.