Jak zorganizować szkolenie dla firmy?

Usługi
Udostępnij na

Organizacja szkolenia dla firm to spore wyzwanie pod względem logistycznym. Do sprawnej realizacji takiego przedsięwzięcia należy zaangażować kierowników działów HR oraz głównych managerów. Idea szkolenia powinna być jasna – warsztaty mają za zadanie podnieść kwalifikacje pracowników, a co za tym idzie, zwiększyć wydajność firmy.

Organizacja szkolenia dla pracowników – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem do przeprowadzenia szkolenia, które przyniesie wymierne korzyści całej firmie, jest ustalenie aktualnych potrzeb pracowników i analiza ewentualnych braków w zakresie eksperckiej wiedzy.

Aby ułatwić sobie zadanie, managerowie poszczególnych działów przedsiębiorstwa mogą poprosić podwładnych o wypełnienie anonimowej ankiety, w której wskażą, jakie obszary wiedzy chcieliby zgłębić w ramach planowanego szkolenia.

Jak wybrać eksperta do prowadzenia Szkolenia dla firm?

Rezultaty szkolenia i poziom zadowolenia pracowników jest uzależniony od tego, kto jest głównym prowadzącym. Ekspert, oprócz umiejętności przekazywania specjalistycznej wiedzy, powinien odznaczać się dużą charyzmą i kreatywnością.

Merytoryczna wiedza i doświadczenie to jedno, ale osoba, która nie ma umiejętności przemawiania do większej grupy osób i nie potrafi zatrzymać uwagi słuchaczy na dłużej, raczej nie wniesie wiele w ich rozwój.

Harmonogram i miejsce przeprowadzenia szkolenia

Jeśli siedziba firmy dysponuje odpowiednio dużą salą konferencyjną, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować szkolenie właśnie tam. Z pewnością jest to duże ułatwienie i spora oszczędność funduszy.

Z drugiej jednak strony, szkolenia organizowane poza siedzibą firmy, na przykład szkolenia wyjazdowe trwające kilka dni, są dla pracowników ciekawą odskocznią od typowej dla nich pracy w biurze i świetną okazją do integracji z innymi pracownikami.

Ewaluacja wyników szkolenia

Po realizacji harmonogramu ustalonego wcześniej w ramach organizacji szkolenia, warto przeprowadzić wśród pracowników ankietę, której zadaniem jest ustalenie poziomu zadowolenia z uczestnictwa w warsztatach.

Wiedza na temat potrzeb pracowników pozwala managerom i szefowi firmy na stałe usprawnianie systemu szkoleń przedsiębiorstwa.