Organizacja szkolenia dla firm to spore wyzwanie pod względem logistycznym. Do sprawnej realizacji takiego przedsięwzięcia należy zaangażować kierowników działów HR oraz głównych managerów. Idea szkolenia powinna być jasna – warsztaty mają za zadanie podnieść kwalifikacje pracowników, a co za tym idzie, zwiększyć wydajność firmy.
Organizacja szkolenia dla pracowników – od czego zacząć?
Pierwszym krokiem do przeprowadzenia szkolenia, które przyniesie wymierne korzyści całej firmie, jest ustalenie aktualnych potrzeb pracowników i analiza ewentualnych braków w zakresie eksperckiej wiedzy.
Aby ułatwić sobie zadanie, managerowie poszczególnych działów przedsiębiorstwa mogą poprosić podwładnych o wypełnienie anonimowej ankiety, w której wskażą, jakie obszary wiedzy chcieliby zgłębić w ramach planowanego szkolenia.
Jak wybrać eksperta do prowadzenia Szkolenia dla firm?
Rezultaty szkolenia i poziom zadowolenia pracowników jest uzależniony od tego, kto jest głównym prowadzącym. Ekspert, oprócz umiejętności przekazywania specjalistycznej wiedzy, powinien odznaczać się dużą charyzmą i kreatywnością.
Merytoryczna wiedza i doświadczenie to jedno, ale osoba, która nie ma umiejętności przemawiania do większej grupy osób i nie potrafi zatrzymać uwagi słuchaczy na dłużej, raczej nie wniesie wiele w ich rozwój.
Harmonogram i miejsce przeprowadzenia szkolenia
Jeśli siedziba firmy dysponuje odpowiednio dużą salą konferencyjną, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować szkolenie właśnie tam. Z pewnością jest to duże ułatwienie i spora oszczędność funduszy.
Z drugiej jednak strony, szkolenia organizowane poza siedzibą firmy, na przykład szkolenia wyjazdowe trwające kilka dni, są dla pracowników ciekawą odskocznią od typowej dla nich pracy w biurze i świetną okazją do integracji z innymi pracownikami.
Ewaluacja wyników szkolenia
Po realizacji harmonogramu ustalonego wcześniej w ramach organizacji szkolenia, warto przeprowadzić wśród pracowników ankietę, której zadaniem jest ustalenie poziomu zadowolenia z uczestnictwa w warsztatach.
Wiedza na temat potrzeb pracowników pozwala managerom i szefowi firmy na stałe usprawnianie systemu szkoleń przedsiębiorstwa.