Co daje certyfikat partnera Google?

Internet
Udostępnij na

Wiadomo, że Google to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Ten amerykański potentat stworzył wiele narzędzi, które ułatwiają firmom marketingowym prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w internecie.

Google Partners

W 2013 r. Google umożliwiło polskim firmom świadczącym usługi e-marketingu uzyskanie certyfikatu google partners. Wymagania w tym zakresie nie były zbyt wygórowane. Firma musiała wykazać się doświadczeniem w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych za pośrednictwem Google Ads (AdWords), poziomem i jakością wykonywanych usług. W efekcie certyfikat uzyskiwały nie tylko profesjonalne firmy, ale także freelancerzy. Powszechność certyfikatu nie gwarantowała jednakowego poziomu świadczonych usług, a przecież taka była pierwotna idea Google.

Rozwiązaniem tego problemu stało się wprowadzenie nowych warunków uzyskania certyfikatu. Przynajmniej jeden pracownik musi odbyć szkolenia Google i zdać testy z wybranej specjalizacji, firma w ciągu 90 dni musi wydać na prowadzone kampanie minimum 10 000 $ oraz wykazać się stale rosnącą liczbą klientów.

Certyfikowany Partner Google może umieścić na swojej stronie logo z niebieskim paskiem.

Google Partner Premium

To program amerykańskiej firmy dla najlepszych partnerów. Dodatkowymi warunkami do spełnienia jest uzyskanie certyfikatu z więcej niż jednej specjalizacji. Do wyboru mają:

• reklamę w sieci wyszukiwania,• reklamę mobilną,
• reklamę wideo,
• reklamę w sieci reklamowej,
• reklamę w Zakupach Google.

Certyfikowany Google Partner Premium może umieścić na swojej stronie internetowej logo z czerwonym paskiem i napisem Premier.Certyfikowany partner Google może liczyć na wsparcie merytoryczne amerykańskiej firmy, dostęp do szkoleń i pierwszeństwo w dostępie do nowości. Certyfikat przyznawany jest na okres 12 miesięcy.

Zdobycie certyfikatu Partnera Google niezwykle podnosi prestiż firmy na rynku reklamy internetowej. Dla klientów to gwarancja, że forma i metody działania zostaną optymalnie dobrane do założonych celów i określonego budżetu. Im więcej specjalizacji ma firma, tym więcej różnych kanałów do dystrybucji reklamy może wykorzystać. Przekłada się to bezpośrednio na ilość odwiedzin na stronie i możliwości pozyskania nowych klientów.