Czym jest google merchant center?

Oprogramowanie
Udostępnij na

Specjaliści branży e-commerce muszą posługiwać się wieloma narzędziami, które pozwalają im na dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Jedną z platform wykorzystywanych w tej branży jest Google Ads. Celem stworzenia i zarządzania kampanią eCommerce za jej pośrednictwem, niezbędne jest wykorzystanie takiego narzędzia, jakim jest Google Merchant Center. Czym zatem jest ta metoda i w jaki sposób się nią posługiwać?

Co to jest Google Merchant Center?

Merchant Center to inaczej Centrum Sprzedawcy. Jest to narzędzie reklamowe, za pośrednictwem którego sprzedawca może przesyłać na informacje na temat produktów w sklepie internetowym, dzięki czemu mogą widoczne są one dla użytkowników korzystających z Google. Najczęściej wyskakują one w wyszukiwarce Google w postaci zdjęcia, tytułu i ceny. Google merchant przechowuje właśnie wszystkie te informacje dotyczące produktu w sklepie internetowym.

W jaki sposób można założyć Google Merchant?

Założenie tego narzędzia nie jest szczególnie skomplikowane. Wystarczy wejść na oficjalną stronę Google dla sprzedawców. Następnie należy założyć konto Google lub zalogować się na już istniejące. Zakładając konto na Merchant Center należy podać kilka istotnych informacji dotyczących promowanego sklepu, takich jak: adres strony internetowej czy kraj, w którym ma siedzibę. Kolejnym krokiem jest wgranie pliku produktowego, czyli pliku zawierającego wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferowanych produktów. Powinny to być dane, które definiują produkt, czyli tytuł produktu, kategoria, cena, opis, koszty dostawy, marka, numer katalogowy, dostępność, adres url dla zdjęcia produktu oraz wiele innych niezbędnych informacji. Co ważne, istnieje możliwość dodania do Merchant Center nawet pliku, zawierającego tylko jeden produkt. Dzięki temu swoją ofertę mogą prezentować, nie tylko wielkie imperia handlowe, lecz także niewielkie sklepy i sprzedawcy.

Reasumując, Google Merchant jest bardzo skutecznym sposobem na promowanie towarów, zarówno przed wielkie sklepy, jak i te, które posiadają niewielki asortyment. Obecnie jest to jeden z najpowszechniejszych sposobów na zwiększeniu popularności produktu i zgromadzenie większej liczby odbiorców. Wszyscy Internauci bowiem znają przeglądarkę Google i jest ona jedną z najczęściej odwiedzanych witryn na świecie.