Jednym z kluczowych czynników mających wpływ na efekty pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej. Ta składa się z wielu elementów. Jednym z nich są meta opisy. W związku jednak z tym, że nie mają już one aż tak dużego wpływu na SEO to wielu właścicieli stron pomija ich uzupełnienie. A to duży błąd!
Czym są meta opisy?
Meta opis to element opisujący zawartość strony internetowej. Na samej stronie takie opisy nie są widoczne dla użytkownika. Widoczne są jednak w wynikach wyszukiwania. Pełnią zatem znaczącą rolę marketingową. Mogą bowiem przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do kliknięcia w link.
Znaczenie meta opisów
Jak wspomniano, meta description nie mają znaczącego wpływu na pozycjonowanie, ale mają za to ogromne znaczenie marketingowe. Odpowiednia treść opisu wpływa na wzrost kliknięć w link do strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze napisane meta opisy przekładają się zatem na ruch na stronie z wyników organicznych.
Brak meta opisów
W związku z tym, że meta description nie wpływają na pozycjonowanie, wielu właścicieli stron internetowych pomija ten element podczas optymalizacji strony internetowej. To spory błąd. Jeśli bowiem opis nie zostanie uzupełniony to wyszukiwarka Google sama uzupełni to miejsce w wynikach wyszukiwania. Pobierze automatycznie ze strony wybrany fragment tekstu. Można się jednak zdarzyć, że fragment ten albo nie będzie ciekawy, nie będzie przykuwał uwagi użytkowników albo nie będzie odpowiednio odpowiadał temu co znajduje się na stronie internetowej. Wówczas użytkownik albo w ogóle nie kliknie w link albo po kliknięciu i wejściu na stronę szybko ją opuści.
Dobry meta opis, czyli jaki?
Jak zatem widać, meta description pełni ważną rolę. W związku z tym tworząc opisy dobrze jest zrobić to z należytą uwagą. Tym bardziej, że opis nie powinien przekraczać 160 znaków. W tej liczbie znaków zawrzeć należy meritum treści znajdujących się na stronie internetowej. Dobrym rozwiązaniem oprócz tekstu informującego o tym co znajduje się na stronie, jest zamieszczenie obietnicy korzyści lub call to action.
Unikalność meta opisów
Na koniec podkreślić trzeba niezwykle ważną rzecz. Każdy opis musi być unikalny. Dotyczy to każdej podstrony w ramach serwisu. Każda podstrona posiadać musi swój własny, unikalny meta opis.