Google Tag Manager – czy to się opłaca?

Internet
Udostępnij na

Nie bez powodu Google Tag Manager cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Faktem jest, że wspomniane narzędzie gwarantuje dostęp do wielu przydatnych funkcji, które z pewnością zainteresują osoby zajmujące się prowadzeniem witryny internetowej. Za jego pomocą możliwe jest m.in. usprawnienie działania strony, łatwiejsze wdrożenie kodów reklamowych, czy też podniesienie wartości współczynnika konwersji. Nadal zastanawiasz się, czy warto?

Intuicyjna obsługa

Tag Manager nie jest narzędziem, które wymaga specjalistycznej wiedzy. Niektórzy uważają, że zarządzanie tagami oraz fragmentami kodów wymaga umiejętności z zakresu programowania, jednak nie jest to prawdą. Obsługa jest na tyle intuicyjna, że każdy poradzi sobie z tym zadaniem.

Wiadomym jest, że niejedna osoby związane z wdrożeniem Google Tag Manager. Pierwsze kroki bywają trudne, jednak do dyspozycji mamy szczegółowe poradniki, które w sieci są dostępne za darmo. Mamy do nich nieograniczony dostęp, dzięki czemu łatwiej będzie nam zrozumieć istotę przedstawianego narzędzia.

Szeroki zakres swobody

Google Tag Manager gwarantuje szeroki zakres swobody, co można uznać za niewątpliwą zaletę. Bez większych problemów przystosujemy narzędzie do rzeczywistych potrzeb, czy też oczekiwać. Na specjalną uwagę istnieje możliwość obsługi różnorodnych tagów – nie tylko tych, które pochodzą od Google. Wszystko więc zależy od tego, jaką strategię przyjęliśmy.

Należy także dodać, że Tag Manager pozwala stworzyć reguły ułatwiające zarządzanie kontenerami, a tym samym tagami. Oczywiście są one dobrowolne, jednak dzięki nim możemy znacząco ułatwić sobie pracę. Nie bez znaczenia jest także funkcja “czarnej listy” tagów, która może okazać się pomocna.

Możliwość usprawnienia witryny

Stosując narzędzie Google Tag Manager mamy szansę usprawnić witrynę, a tym samym zmniejszyć czas potrzebny do ładowania treści. Jej wydajność wzrośnie, co niesie za sobą długofalowe korzyści. Z pewnością zostanie to zauważone przez użytkowników naszej strony.

Trzeba dodać, że efektywne działanie witryny bezpośrednio przekłada się na poziom współczynnika konwersji. Google tag manager jest najpopularniejszym narzędziem do zarządzania tagami w Polsce. Dynamicznie się ono rozwija, dzięki czemu liczba zadowolonych użytkowników stale rośnie. Z pewnością warto je wypróbować – możemy przestać z niego korzystać w dowolnym momencie.